Kanalerne VH1 og Disney Jr. lukker pr. 20 marts
Dato: 20-02-2024 17:23:22

Kanalerne VH1 og Disney Jr. lukker pr. 20 marts

VH1 og Disney Jr. udgår fra den 20. marts 2024. Det sker, fordiViacom og Disney, som ejer kanalerne, har valgt at lukke dem.

Jeres medlemmer, der har valgt kanalerne via Bland Selv,YouSee Play eller Ekstrakanaler, modtager en varsling fra os pr. mail ellerbrev.

Vi starter udsendelsen af mail og breve den 14. februar, meden varsling gældende for de forskellige tv-løsninger:

Varsling med en Fuldpakke

MTV Hits bliver en ny kanal i Fuldpakken i stedet for VH1.MTV Hits vil ligge på den samme kanalplads som VH1. Der kommer ikke enerstatningskanal for Disney Jr. men der bliver sendt udvalgte programmer fraDisney Jr. på Disney Channel kanalen.

Varsling med en Bland Selv eller YouSee Play pakke
Her vil VH1 automatisk blive erstattet med en ny kanal; Nick Music. Nick Musicer en musikkanal med sjove, familievenlige musikvideoer og andet musikrelateretindhold. Der kommer ikke en erstatning for Disney Jr. så her kan man vælge enanden kanal i stedet. Det er selvfølgelig op til den enkelte, om man ønsker atvælge en anden kanal end Nick Music, som tilføjes automatisk.

Varsling med tilvalg af Ekstrakanaler
Medlemmer der har tilvalgt VH1 og Disney Jr. til deres faste tv-pakke vilautomatisk få opsagt den tilvalgte Ekstrakanal. Deres abonnement på den fastetv-pakke vil fortsætte uændret.

Viaplayhæver prisen på Viaplay Total med/uden TV-kanaler med 50 kr./md.

·      Viaplay hæver prisen på Viaplay Total fra 449til 499 kr./md.

·      Stigningen er trådt i kraft for nye kunder, mensdet for eksisterende kunder vil gælde fra 14. marts 2024

Viaplay Group sluttede 2023 af medat hæve prisen på Viaplay Film & Serier med 20 kr., og nu er der lagt optil endnu en prisstigning – denne gang på sportspakken Viaplay Total som stigermed 50 kr. fra 449 kr. til 499 kr./md.

For nye kunder er prisstigningenallerede blevet implementeret fra dags dato, den 12. februar 2024. Foreksisterende kunder træder stigningen først i kraft fra den 14. marts 2024.

Vores strategi er ganske enkeltat levere det, et dansk publikum efterspørger. Intet mindre. Vi er altid stolteover at kunne levere topklasseunderholdning i en utrolig høj kvalitet. Vianerkender fuldt ud, at oplevelser generelt er blevet dyrere. Det genkender vialle i vores hverdag. Men perspektivet er også vigtigt, når vi taler om, hvadvi bruger vores tid og penge på. De penge, det koster at have helt ufatteligmange timers eksklusiv livesport og topklasseunderholdning til rådighed forhele familien hver dag, året rundt, står vi fuldt ud på mål for, i forhold tilde oplevelser og fornøjelser det giver,” lyder det fra Lars Bo Jeppesen,administrerende direktør for Viaplay Danmark, i en pressemeddelelse ifølgeEkstra Bladet.

Det er ingen hemmelighed, at demest eftertragtede sportsrettigheder og topunderholdning koster. Men selvominflationen, stigende omkostninger på produktionen og politikernes senestestreamingskat i form af kulturbidraget gør det sværere for os at tilbydekunderne en konkurrencedygtig pris, garanterer vi, at tilbuddet er attraktivt.Derfor er den første prisregulering på vores Viaplay Total-pakke siden 2021 ennødvendig justering.” slutter han.

Viaplay Total inkl. TV-kanalerstiger også med 50 kr. fra 589 til 639 kr./md. Til forskel fra Viaplay Total,så er denne pakke dog blevet prissteget en enkelt gang siden april 2021, hvorprisen lød på 549 kr./md.